Батькам


Поради професора Стенфордського університету Джо Боулера



Як допомогти дітям під час вивчення математики


Пам'ятаєте, як захоплено ваші діти починали знайомитися з азами математики, коли були зовсім маленькими? Як вони захоплювались повторюваними елементами й візерунками, які створює природа? Як вони переставляли предмети та із захопленням виявляли, що їх кількість не змінилась?
Перед тим як діти починають ходити у школу, вони часто кажуть про математику з інтересом і здивуванням, але незабаром після відвідування шкільних занять вирішують, що математика є заплутаним і страшним предметом, який «точно не для них».
Це тому, що в багатьох школах математика пов'язана із запам'ятовуванням, виконанням певних дій і висновками про те, хто з дітей може з ними впоратись, а хто ні. Математика стала предметом, який свідчить про здібності дитини, і більшість школярів (різного віку) скажуть вам про те, що вона асоціюється в них із правильним вирішенням завдань, а не із красою цього предмета або з тим, наскільки він їм цікавий чи корисний для життя.
Для того щоб зацікавити дітей математикою, постарайтесь дотримуватися таких шести порад, які дає батькам професор Стенфордського університету Джо Боулер.
1. Заохочуйте дітей грати в математичні ігри та головоломки. Молодий ірландський математик Сара Фленнері розповідає про те, що її здібності й ентузіазм при вивченні математики родом не зі школи, а з домашнього захоплення математичними головоломками. Ігри, що використовують гральні кубики, пазли й інші головоломки, допоможуть дітям полюбити математику, а також розвинути навички логічного мислення та вміння рахувати.
2. Працюючи над математичними завданнями, обов'язково надихайте дітей і ніколи не говоріть їм, що вони не праві. Постарайтеся знайти логіку в їхньому розв’язанні, тому що певна логіка завжди присутня в роздумах дітей. Наприклад, якщо ваша дитина помножує три на чотири й отримує сім, скажіть: «Я розумію хід твоїх думок! Ти використовуєш свої навички додавання й отримуєш сім, але коли ми множимо, у нас буде три групи по чотири».
3. Ніколи не асоціюйте математику зі швидкістю. Навчитися швидко вирішувати завдання зовсім не важливо, особливо в дитинстві, з огляду на той факт, що, примушуючи дітей розв’язувати математичні завдання з високою швидкістю, ми формуємо в них тривожне ставлення до математики, особливо в дівчаток.
4. Ніколи не відкривайте дітям факт, що у школі ви погано встигали в математиці або що ви не любите цей предмет, особливо якщо ви мати. Дослідження показали, що як тільки матері відкривали подібні факти своїм донькам, ті демонстрували різке погіршення успішності в математиці.
5. Заохочуйте дітей «відчувати» числа. Що відрізняє високу успішність у початковій школі від низької, так це уявлення про кількісну характеристику чисел, а також здатність гнучко оперувати ними, розділяючи їх на складові. Наприклад, при виконанні операції додавання 29 + 56, ви можете взяти 1 із 56 й уявити операцію як 30 + 55, яка набагато легше виконується подумки. Таким чином, гнучкість роботи з числами й визначає вміння їх відчувати, що надзвичайно важливо.
6. Можливо, найбільш важлива порада – стимулюйте мислення зростання, яке полягає в тому, що ваші здібності та кмітливість розвиваються в міру того, як ви намагаєтеся працювати та вчитися, докладаючи все нових і нових зусиль. Протилежністю мислення зростання є фіксоване мислення, яке передбачає, що наші здібності зумовлені й обмежені, і ви або можете займатись математикою, або не можете.
Коли дітям притаманне мислення зростання, вони добре справляються із проблемами та краще вчаться у школі в цілому. Коли діти мають фіксований спосіб мислення і при цьому зіштовхуються з важким завданням, вони часто роблять висновок, що не мають достатньо можливостей для того, щоб займатись математикою.
Один зі способів, яким батьки заохочують фіксоване мислення, полягає в тому, що вони розповідають дітям про те, що вони розумні в тих ситуаціях, коли в них щось добре виходить. Це може здатися правильним, але в дійсності це ставить дітей у скрутне становище пізніше, оскільки у випадку, коли вони зазнають невдачі в чому-небудь, то неодмінно доходять висновку, що зовсім не розумні.
Серед батьків і вчителів існує поширена думка про те, що діти діляться на тих, хто може бути успішним у математиці, і тих, хто не може. Це абсолютно хибне розуміння, і одна з головних причин, чому математика травмує багатьох дітей у школі.
Позитивний факт полягає в тому, що батьки в силах виправити дану ситуацію. Систематично застосовуючи наведені вище поради, а також виявляючи ентузіазм і терпіння при спільних заняттях математикою зі своїми дітьми, ви можете прищепити їм інтерес і любов до цього предмета, розуміння його краси й фундаментальності, які допоможуть дитині сприймати його не як покарання, а як заняття, яке захоплює й надихає.
За матеріалами сайту "Навчання" http://childdevelop.com.ua/articles/edu/3135/



До уваги батьків!





В соціальних мережах розповсюджується фейкове повідомлення, що на 18-19 березня 2017 року однією з суїцидальних спільнот заплановане масове самогубство підлітків.

З’ясовано, що спочатку фейкова інформація розповсюджувалась в Російській Федерації, а тепер настала черга України. Мета зловмисників – нагнітання істерії, моральна паніка, що полягає у поширенні в українському суспільстві істерії щодо проблеми масових самогубств в дитячому середовищі, які нібито загрожують безпеці суспільства та його моральним цінностям.

Шановні батьки, просимо 18-19 березня провести час разом з дітьми, не  залишати дітей без нагляду. Не допустити потрапляння дітей у такі групи, рекомендуємо приділяти більшу увагу психологічному стану дітей!



Додаткова інформація розміщена на сайті Національної поліції Запорізької області  https://zp.npu.gov.ua/uk/publish/article/151085



Телефон для повідомлень про скупчення дітей на території школи 067 778 37 10, 066 475 33 64 (Сур Олександр Іванович, ст. лейтенант поліції, начальник ювенальної превенції)









Пояснювальна пишеться, якщо ваша дитина була відсутня на деяких уроках або цілий день (до 3-ьох днів).
_________________________________________________________________________________
Класному керівнику 6-А класу
______________________________
(ПІБ)
_____________________________
(адреса )
_____________________________
(телефон)
                                                                     ПОЯСНЮВАЛЬНА
Моя дитина  ______________________________________________________________________
Учень(учениця) 6-А класу був(була) відсутній(відсутня) на заняттях ______________________
                                                                                                                                                                         (дата, з…по)
з поважної причини у зв’язку з ______________________________________________________
__________________________________________________________________________________
Відповідальність за відсутність дитини у школі покладаю на себе. З правовими наслідками невиконання Закону про здобуття загальної середньої освіти ознайомлений(а).
_______________                                                                                    ___________________
(дата)                                                                                                                                (підпис)                             


__________________________________________________________________________________


Класному керівнику 6-А класу

______________________________
(ПІБ)
_____________________________
(адреса )
_____________________________
(телефон)
                                                                     ПОЯСНЮВАЛЬНА
Моя дитина  ______________________________________________________________________
Учень(учениця) 6-А класу був(була) відсутній(відсутня) на заняттях ______________________
                                                                                                                                                                       (дата, з…по)
з поважної причини у зв’язку з ______________________________________________________
__________________________________________________________________________________
Відповідальність за відсутність дитини у школі покладаю на себе. З правовими наслідками невиконання Закону про здобуття загальної середньої освіти ознайомлений(а).
_______________                                                                                    ___________________
(дата)                                                                                                                                (підпис)                             




Шановні батьки!!!

Пізнавальні тури для школярів можна подивитися в каталозі "Весна-літо 2017". Вибирайте, висловлюйте свої думки і побажання :)


http://vesta-travel.zp.ua/tury-ekskursii-dlya-shkolnikov-zaporozhye/ukraina








ІНФОРМАЦІЯ  ДЛЯ БАТЬКІВ
контактні телефони служб
 * Служба (управління) у справах дітей Комунарської районної адміністрації
 Начальник - Ренгевич Ольга Вікторівна
Адреса: м.Запоріжжя, вул.Чумаченко 32,   телефон 287-03-71; 287-09-61
*Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
відділ соціальної роботи - телефон: 233-90-86
юрисконсульт -                телефон: 236-25-94
Адреса: бульвар Центральний, 20
*Оперуповноважений сектору кримінальної міліції у справах дітей Комунарського РВ ЗМУ ГУ МВС України в Запорізькій області
капітан поліції Дубіль Зоя Олександрівна
капітан поліції Шматало Сергій Володимирович
Адреса: м.Запоріжжя, вул.Космічна, 40, кабінет №9,22, телефон 95-84-81
електронна адреса ВКМСД ГУ МВС області -  okmdnzp@rambler.ru
електронна адреса УКМСД ГУ МВС України -  ditypolice@mvs.gov.ua
Телефон довіри: 15-84





Сімейні заповіді


Час іде, діти ростуть.... Не зоглядишся, як вони вже на порозі самостійного життя. Чи правильно ти виховав свою дитину? Думаєш і розумієш, що все ж щось упущено.... А час назад не повернеш. Тому наступні поради, можливо, допоможуть батькам уникнути помилок у вихованні дітей.

1. Діти - наше дзеркало. Ні в якому разі не можна вести себе так, як ми не хочемо, щоб поводилися наші діти.
2. Не примушуй дитини зробити справу, а зацікав її або вмотивуй.
3. Не кажи, що не будеш любити малюка в разі неслухняності!
4. Не кажи, що тобі все одно.
5. Ні в якому разі не намагайся домогтися свого, лякаючи дитину.
6. Не критикуй дитину (адже вона найкраща!). Критикуй сам поганий вчинок.
7. Завжди пояснюй, чому в даній ситуації необхідно вчинити саме так.
8. Якщо немає можливості пояснити відразу, пообіцяй, що поясниш пізніше і обов'язково виконай обіцянку.
9. Не налаштовуй дитини проти когось, не «обтяжуй» своїми проблемами.
10. Не роби все за дитину, дай їй можливість самовиражатися і осягати світ на своїх помилках.
11. Не нехтуй ласками.
12. Заохочуй індивідуалізм, поважай думку дитини.
13. Не критикуй нікого в присутності дитини.
14. Не критикуй дитини та близьких у присутності сторонніх.
15. У випадку дитячої агресії:
а) допоможи дитині висловитися, сказати про свої почуття;
б) знайди прийнятний спосіб виплеску агресії (наприклад, бій подушками);
в) якщо дитина вчинила погано, необхідно не розлютитися, а турбуватися і образитися.
16. Поважай почуття близьких, всі ми люди і маємо право як на позитивні , так і на негативні емоції.
17.Обговорюй в сім'ї всі виникаючі проблеми.
18.Відповідай дитині про особливості відносин батьків.
19. Не дозволяй дитині втручатися у відносини батьків, ставати на чиюсь сторону.
20. Не відмінюй покарань, даних дитині.
21. Визнавайте авторитет один-одного в якихось питаннях.
22. Щиро цікався як радощами, так і печалями дітей.



Гуртки
ПЕРЕЛІК ГУРТКІВ, ЩО ДІЮТЬ У ГІМНАЗІЇ №8
(Інформація на 10.10.2016)

Назва гуртка
Керівник гуртка
Розклад занять
Місце проведення
Вишиванка
Гвозденко В.О.,
Вчитель
 обсл. праці
Вівторок
15.45 -17.30,
Четвер 15.45-17.15
Каб.36
Театральна школа
Нестулій Л.М., викладач акторської майстерності
Понеділок – п’ятниця
14.15-20.00
 Каб.8
Вмілі руки
Ліберман О.О., вчитель техн... праці
Вівторок
14.00-16.00 п’ятниця
15.00-16.30
майстерня
Юний математик
Гвозденко О.А.
Понеділок
 14.00-16.30
Вівторок, четвер – 15.00-17.15
Каб.26
Настільний теніс
Промська В.Я
ДЮСШ №4
Понеділок, середа, п’ятниця
15.00-18.05
спецзал
Школа «Спас»
СПАС
Понеділок, середа, п’ятниця
17.00 – 18.30
Спортивна зала
Гімнастика
ДЮСШ №5

Понеділок, середа, п’ятниця
 19.00-20.30
Спортивна зала
Спортивні танці
Джура.
Свінцова Т.В.
Вівторок
Четвер
Субота
16.00- 18.00
Танцювальна зала
Художній образ
Томілін Л.І.
Пн. Ср. Пт.
 15.15-17.00
Каб.19
Срібний голос
Лисенко Н.В.
Пн.  Ср. Чт.
13.00- 17.00
Актова зала
Фехтування
Сквира С.Г.
Пн. Ср.  Пт.
ГПП-І
16.00-17.30
       1.35-19.05
Танцювальна зала



Що таке кібербулінг ?

                  Віртуальний світ, як і реальний, несе низку ризиків для дітей. Чи не найнебезпечнішим є кібербулінг.                                                                                          Слово «булінг» без префікса «кібер-» відоме здавна й означає утиск, дискримінацію, цькування та інші види жорстокого ставлення однієї дитини або групи дітей до іншої. Булінг буває фізичний (побиття, підніжки, блокування, штовхання тощо) вербальний (словесні знущання, залякування, плітки та образливі вислови, наприклад,  про зовнішній вигляд дитини, її вагу, релігію, етнічну приналежність, здоров’я, особливості стилю одягу) соціальний (ізоляція дитини, бойкот, її навмисне відсторонення від групи на перервах, в їдальні, під час позашкільної діяльності тощо)                                                                                            Про «кібербулінг» заговорили з популярністю соцмереж, у 21 сторіччі. Дослівно з англійської це слово перекладають як «віртуальне бикування». Кібербулінгом можна назвати рукотворну агресію, розповсюджувану через новітні інформаційно-комунікаційні засоби з метою нашкодити або принизити людину. Кібербулери замість підніжок пишуть агресивні смски замість стусанів — надсилають повідомлення з погрозами у соцмережі замість насмішок — розповсюджують конфіденційні дані про однолітків та створюють фальшиві профілі              Проблема віртуальної агресі                                                                       ї    Віртуального хулігана майже неможливо покарати, неможливо поскаржитися на нього класному керівникові чи директору. Світ, у якому діють кібербулери, начебто не є реальним, але шкода, яку вони можуть завдати, — цілком реальна. Якщо реальний булінг — хоч яку жахливу форму він має — закінчується, коли дитина повертається додому, то від кібербулінгу важко сховатися будь-де. Також такі особливості кібербулінгу, як анонімність і безкарність, зумовлюють труднощі його дослідження. Оскільки кібербум у Європі та Америці розпочався раніше, ніж в Україні, ці країни мають більший досвід вивчення й запобігання кібертероризму. У західних дослідження більше половини опитаних визнали, що щодо них застосовували кібербулінг у вигляді нецензурної лайки. Кожному четвертому користувачеві пропонували відвідати порнографічний сайт чи переглянути відео, що містить сцени насильства. В Україні масштабних досліджень проблем кібербулінгу та його потенційної небезпеки не проводили. Проте з теле- та інтернет-джерел, а іноді й з власного досвіду читачів, відомо, що віртуальна агресія в нашій країні набирає обертів.                                                                                                                        Причини віртуальної агресії                                                                                                           Дослідження причин кібербуллінгу також поки що є орієнтовним. На запитання «Чому діти-булери проявляють агресію щодо підлітків в інтернеті?» — дослідники відповідають: задля реваншу діти, зазнавши нападок у реальному житті, можуть спробувати бути булерами у віртуальному середовищі аби розважитися діти банально (і безвідповідально) не усвідомлюють імовірні негативні наслідки своїх вчинків для посилення кібербулінг є додатковим засобом посилення жорстокого ставлення до дитини у реальній групі Профілактика кібербулінгу Кібербулінг, як і булінг, це не лише проблема жертви чи булера. Це показник рівня комунікативної культури та агресивності середовища, в якому зростає дитина. Якщо явище кібербулінгу в країні процвітає, то можна говорити про певні агресивні тенденції у суспільстві в цілому. Подолати явище кібербулінгу в принципі неможливо. Контролювати віртуальне середовище, в якому «живе» дитина, також украй важко. Але є певні стратегії профілактики кібербулінгу, які допомагають захистити дитину.

                                            Поради батькам, щоби зменшити ризик                                                                                       Оволодівайте новими знаннями так як дитину інструктують про правила дорожнього руху та правила користування побутовою технікою, батьки мають регулювати користування дитини новими технологіями щоб не залишати дитину наодинці з віртуальною реальністю, батьки мають самі опановувати інтернет, навчатися користуватися планшетом або смартфоном тощо                                                                     Будьте уважними до дитини уважно вислуховуйте дитину щодо її вражень від інтернет-середовища звертайте увагу на тривожні ознаки після користування інтернетом                                                                                       Підтримуйте довірливі взаємини з дитиною доступно розкажіть дитині про кібербулінг, поясніть свою мотивацію: ви піклуєтеся, а не намагаєтеся контролювати приватне життя наголосіть, що якщо дитині надходять образливі листи, есемески або виникають інші проблеми в інтернеті, вона може розраховувати на допомогу батьків не потрібно погрожувати покаранням за відвідування небажаних сайтів — ліпше пояснити загрозу, яку несуть ці сайти                                                                                                                                                                                              Здійснюйте обмежений контроль можна відстежувати події онлайн-життя дитини через соцмережі, спостерігати час від часу за реакціями дитини, коли вона в інтернеті щоб запобігти комп’ютерній залежності, регламентуйте час користування інтернетом, адже діти часто втрачають відчуття часу онлайн вагомим фактором впливу на дітей є позитивний приклад батьків: якщо вони самі просижують години за розвагами в інтернеті, забороняючи натомість дитині, вплив їхніх виховних заходів буде суттєво низький                                                                         Застосовуйте технічні засоби безпеки для захисту від інформаційних загроз навчіть дитину користуватися спеціальними безпечними пошуковими системами можна використовувати програми-фільтри батьківського контролю, які відкривають доступ тільки до обмеженого переліку безпечних сайтів для дітей та блокують шкідливі сайти з недитячим контентом (такі фільтри можна встановити в операційній системі або в антивірусній програмі)                                                                                   Формуйте комунікативну культуру роз’ясніть дитині, яка її власна поведінка буде вважатися нормальною, а яка небезпечною чи безвідповідальною зауважте, що спілкування в інтернеті, як і в реальному житті, має бути відповідальним: воно може мати певні наслідки і для самої дитини, і для людей, з якими вона спілкується в інтернеті не варто створювати вигадані образи, негативно реагувати на кожне повідомлення провокативного характеру Дитині також слід знати, що анонімна свобода в інтернеті умовна. Адже коли дії в інтернеті спричиняють реальну шкоду або кримінальну відповідальність, правоохоронні органи можуть довідатись інформацію з профілів, встановити координати компьютерів, з яких людина відправляла повідомлення тощо. Навчіть дитину обмежувати доступ до персональної інформації у соцмережах​ Батьки разом із дітьми можуть пройти курс безпечного користування інтернет-ресурсами.                                             Якщо відомо про кібератаки                                                                         Якщо кібератаки поодинокі, доречно їх ігнорувати. Часто кібербулінг простіше зупинити на початковій стадії. Якщо ж вступати в перепалку з булером — негативні комунікації продовжуються. Якщо надходять систематичні листи із погрозами, потрібно зберігати інформацію в комп’ютері або роздрукованому вигляді задля доказів. Щоб самостійно врегулювати ситуацію, можна зробити запит адміністраторам сайтів, на яких здійснювалися атаки, про видалення образливої інформації. Також адміністратори можуть убезпечити користувача-жертву тимчасовим блокуванням повідомлень у чаті користувача-булера. Така пауза в спілкуванні позитивно впливає на мотивацію підлітка, який займається булінгом заради розваги. Проте якщо причина в іншому, наприклад, кібербулінг слугував підсиленням традиційного булінгу, насилля може продовжитися іншими засобами. Варто поінформувати про проблему педагогів. Якщо ймовірні булериі шкільного кола дитини, то педагоги зможуть уважніше слідкувати за ситуацією традиційного булінгу під час навчально-виховного процесу. Також педагоги можуть провести профілактичні заходи, спрямовані на формування безпечної поведінки в інтернеті. Якщо кібербулінг має ознаки шахрайства, погроз, вимагання, відверто сексуальний характер, слід звернутися до правоохоронних органів. Зауважте! Не потрібно карати дитину, коли вона довірилась і розповіла про те, що стала жертвою кібербулінгу Дитина вже постраждала, і якщо батьки її не підтримають, наступного разу вона може не звернутися по допомогу Якщо випадок вдалося врегулювати, потрібно зробити з нього урок для формування медіакультури дитини, повторити найпростіші правила безпеки користування інтернетом. Здійснюючи будь-яку дію, батьки мають демонструвати спокій і впевненість                                                                                 Якщо дитина — кібербулер, а не жертва                                           Буває, батьки дізнаються, що їхня дитина булер, а не жертва. Їм зазвичай важко усвідомити причетність дитини до віртуальної агресії. У такому разі потрібно заспокоїтися і перевірити інформацію, можливо, проконтролювати комунікації дитини. Натомість не варто звинувачувати школу або батьків жертв у роздмухуванні проблеми, применшувати значущість проблеми. Ніхто з батьків не хоче, аби їхні діти опинилися в ситуації кібербулінгу — ні в статусі жертви, ні в статусі булера.



Грип та ГРВІ: профілактика 2016-2017н.р.
Що таке грип і ГРВІ?
Грип — це гостре інфекційне захворювання дихальних шляхів, яке викликається вірусом грипу. У побуті грипом часто називають будь-яку застуду, що не є вірно, тому що, окрім власне вірусу грипу, схожі симптоми можуть бути викликані багатьма іншими (аденовіруси, риновіруси, респіраторно-синцитіальні віруси і т.і.).
Симптоми, які викликаються цими збудниками, дуже схожі. Тому вірусні захворювання дихальної системи були об’єднані в групу ГРВІ — гострих респіраторних вірусних інфекцій. З цієї ж причини точно встановити, який саме збудник став причиною конкретного випадку хвороби, опираючись лише на дані огляду хворого, неможливо.
Як передаються ГРВІ?
Зазвичай називається тільки один шлях передачі ГРВІ — повітряно-крапельний. Але він є не єдиним. Віруси, що викликають ГРВІ, мають тропність до слизових оболонок дихальних шляхів людини. Це означає, що міцно зафіксуватися і почати активне розмноження вони можуть, лише потрапивши на слизову носа, рота, горла, бронхів. Але для того, щоб туди потрапити, вірусам потрібно пройти шлях від інфікованої людини до хворого. Тому перший механізм передачі ГРВІ так і називається — повітряно-краплинний. Інший механізм передачі респіраторної інфекції — контактний. Він довгий час залишався недоведеним і менш очевидним, ніж повітряно-крапельний. Тим не менш, він грає не меншу, а можливо, і більшу роль у поширенні простудних захворювань. Тому, другий механізм передачі грипу та інших ГРВІ — контактний. Ось чому важливо мити руки і уникати дотиків рук до власного обличчя особі при спалахах респіраторних інфекцій. ому, всупереч поширеній думці, навіть під час сезонних спалахів ГРВІ, гуляти на відкритому повітрі зовсім не небезпечно. Набагато більше значення має, на якому транспорті ви їдете до місця прогулянки або роботи.

Які симптоми захворювання?
Клінічна картина ГРВІ. Її можна розділити на 2 синдроми — катаральний та інтоксикаційний.
Катаральний синдром є результатом враження слизових оболонок і виявляється так: Сухість, першіння та біль у горлі. Кашель. Закладеність носа, чхання. Зміна голосу.
Інтоксикаційний синдром , як правило, з’являється пізніше катарального і зникає раніше за нього, але тим не менш, є більш важким.
Він виявляється:
-         підвищенням температури
-         ознобом
-         болем у суглобах і м’язах
-         в більш важких випадках — нудотою, блювотою і втратою свідомості.

Профілактика!
Профілактичні заходи спрямовані на запобігання поширення інфекції і проникнення її в організм здорової людини.
Для запобігання розповсюдження інфекції слід по можливості захистити хворого від контактів з оточуючими. Для того, щоб зменшити виділення вірусів при чхання, можна використовувати маску, одягаючи її на хворого.
Для того, щоб маска виконувала свою захисну функцію, необхідно, щоб вона закривала і рот, і ніс. Тільки в цьому випадку вона буде затримувати крапельки рідини, що вилітають при чхання, розмові і кашлі.
Всупереч поширеній думці, маска, надіта на здорову людину, не виконує роль фільтра, що затримує віруси (для цього вона недостатньо герметична), а запобігає випадковому контакту рук людини з ротом і носом, знижуючи ризик контактного шляху передачі інфекції.
Використання симптоматичних препаратів, що знижують чхання, може також знизити поширення інфекції хворою людиною. Тим не менш, це не виключає інших запобіжних заходів — їх потрібно дотримуватися обов’язково.
Для запобігання висихання слизових рекомендується зволоження повітря описаними вище способами і також — застосування сольових спреїв. Для того, щоб знизити ризик вдихання заражених частинок пилу слід проводити вологе прибирання. З цією ж метою можна проводити кварцування (опромінення ультрафіолетової лампою) повітря в приміщеннях. Режим кварцування залежить від моделі застосовуваної ультрафіолетової лампи. Важливо пам’ятати, що під час цієї процедури людина не повинна перебувати в кімнаті і в жодному разі не дивитися на кварцову лампу, оскільки це може викликати серйозне пошкодження сітківки ока, навіть до сліпоти.
Провітрювання приміщень (з обов’язковим зволоженням) знизить концентрацію вірусу в замкнутих просторах.
Індивідуально слід уникати рукостискань, скоротити до мінімуму перебування в громадському транспорті або в місцях великих скупчень людей. Як можна частіше мити руки. Уникати торкання руками очей, носа і рота.
Тим не менше, використовуючи всі перераховані вище методи, можна значно знизити ризик захворювання на ГРВІ.

Але відчувши симптоми в  обов’язковому порядку краще звернутися до лікаря!!!




Комментариев нет:

Отправить комментарий